الجمعة، نوفمبر ١٧، ٢٠٠٦

يااااااااااااه انا سعيد يا سعيد

سعيد جدا بيك يا سعيد
اقولكم مين سعيد واقولكم سعيد ليه ؟
سعيد هو سعيد عفيفي من اصدقااااااااااااائي القدامة من حوالي 25 سنة وكنا مع بعض في فندق السلام هيات وافترقنا كعادة الدنيا وسافر كل من في اتجاه انا اوروبا وهو ماعرفش فين ؟؟؟؟؟
لكن دارت بي الايام وحنيت للحرم فسافرت السعودية لجدة ووجدت ان سعيد شغال في هبات ريجينسي جدة وما شاء الله والله الشباب المصري ده حاجة تفرح وبقة مدير مكاتب الاستقبال الامامي
front office manager
ويالا قمة سعادتي بصديقى الرائع وزادت سعادتي عندما وجدته قد تزوج وانجب ما شاء الله اية من ايات الجمال تويا اسمها كده تويا وما صدقت اتلمينا على بعض ويا دوب اقل من سنة والقدر خده مني تاني بس مش قادر انساه وكان الكلام ده في عام 1990 وتخيلوا انا بادور عليه وهو بيدور على وامبارح بس كلمنى من الرياض يااااااااااه مش ممكن اوصف لكم السعادة صديقي بعد 16 سنة يفتكرني ويكلف نفسه ويكلمنى كتير قوي على ياااااااااه انا سعيد جداً يا سعيد ان انت سعيد وأسعدتني بمكالمتك دي ومش عارف ان كان ممكن يقرا الكلام ده او لأ بس انا حبين اثبت لكم ان فعلاً في حاجة اسمها صداقة ومحبة خالصة لوجه الله
والله باحب كل اصدقائي
الجمعه 17/11/2006

هناك ٣١ تعليقًا:

ibndafallah يقول...

الاخ مزاجووو
انا برضو سعيد
علشان جانى صديق من المدرسة ايام اعدادى صديق عزيز جدا بحث عنى ووصل
وسعيد انك سعيد لاننى كنت حزين على الحالة اللىانت فيها فعلا
وسعيد ان اول واحد بعلق عندك
يارب تسعد كل الناس

Adel يقول...

حمادة ربنا يسعد ايامك ويسعد قلبك وبجد اجمل شيئ فالكون الصديق ولما تكون المحبة بدون اي مصلحة او هدف غير المحبة والصداقة فقط


شكرا يا ريس

ام العيال يقول...

مزاجو
انا مبسوطالك
الله يسعدك على طول تستاهل والله

يارب يا مزاجنجي يا ابن ....هي مامي اسمها ايه؟؟ مش مشكله
يخلي كل ايامك هنا و سرور
و سعاده
حلوه الدعوه دي
:-)

انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء يقول...

والله يا عم
انا سعيد انك سعيد
وربنا يخليك كده على طو ل يا محترم
ويجعل ايا مك كلها سعا ده
وفى الصيف تيجى تقعد عندنه فى الدار يومين تغير جو
احسن شكلك مخنوق من الدخا ن اللى عندك

Adel يقول...

ام العيال
تسلمي لي يا غالية وعلى فكرة انا لسه جاي من عندك وعرفت اللي هببه ايهاب معاكم بس نقول ايه منه لله وربنا يجازيه بعدله

Adel يقول...

الجحيم هو الحقيقه
تسلم يا جميل بس انا عارف انك بتتكلم من قلبك قوي لانك عارف ان انا مسافر يا واااد شكلك فاهم يا جاميكا ههههههههههههههه

3rby يقول...

شباب ازاي يعني
كان معاك في فندق السلام هيات من خمسة وعشرين سنة(+16)ولما شفته من 16 سنة كان شباب...ازاي يعني؟

Adel يقول...

3rby
مش باقولك انك عيل فقري
ماشي ان جوزتك البت ابقى قابلني
خليك كده احفر ورا مني وانا بكره هالودك





ماشي يا عربولا يواد يا احمد طيب مش ممكن تعدي لي عملية الحساب دي جدعنة من عندك ومش عاوزك تجيب صالون يا عم للبت



المه يا جميل اخبار المذاكرة ايه ربنا يوفقك وبدل ما تقعد تشغل وقتك بالحسبة دي دور على حاجة تنفعك امضاء
زميل قمحاوي ههههههههههههههه

Me2nour يقول...

لا يوجد ما هو أفضل من الصداقة الصافية التي لا يشوبها شائبة مصلحة

كلبوزة لكن سمباتيك يقول...

ههههههههه عربي قاعدلك علي الواحدة
يا عربي متدقش علي مزاجو سيبوا يفرح
ربنا يفرح قلبك كمان و كمان

و انا كمان بقرح بيك كل ما تسال عليا

تعيش يا غالي

Adel يقول...

Me2
فعلا لا يوجد اجمل من الصداقه الخالصة والانسان الذي يبحث عن فائده الاخرين مثل ما تفعلين انت وبجد مش جوجل اللي يكسب احنا الكسبانين وكسابنين انسانة محترمة ورقيقة مثلك



جزاكي الله الف خير

HANY يقول...

وانا بقرأ البوست ده , كنت حاسس بكمية مشاعر كبيره جدا , تجيلها كيلو ونص كده , ربنا يسعدك يا مزاجنجى ما انت بتغنى بفلوسك , تقبل تحياتى

Adel يقول...

كلبوزة لكن سمباتيك شفتي الواد قاعد لي على الواحدة عيل فاضي يا ختشي


الاقيش حد عندك ياخده يطلعه على السطح يفليه ويريحنا من اللي في دماغه من ناحيتي ده دا انا بارشيه وهاجوزه البت علشان يفوت لي انما على مين



يللا الامر لله انا اشوف قمحاوي واقوله
وانت عارفه يا كلابيظةو انك اخت بجد وغاليه بجد وسؤالي مش عنك وانت عارفة اني كل ما اكلمك باسئل كمان على تمر حنة لانها كثيرة الاختفاء فالمحبة فالله لها طعم جميييل جدا احبكم الله اللي احببتموني فيه

Adel يقول...

HANY
اولا شكرا على الزيارة ثانيا انا للاسف مش فاهم انت بتتريق على ولا بتهرج وياريت توضح لي لاني في كلتا الحالتين هاضحك هههههههههههه



ويا عم انا لو معايا فلوس كنت هاغني برض؟
كان زماني عملت فدوي كلب لاي كلباية ونغنشنا المصالح بس بجد عمار يا طنطا وسلم لي على شوشو وكاميرتها هههههههههههه

الأغاني للرأفتاني يقول...

سعيد انى سمعت صوتك النهارده يا مزاج ولا وانك معرفتنيش
ومش سعيد انك تلطعنى 5 ساعات ع الانترنت فى انتظار حضرتك لما تخلص التليفون الرخم للى كان معاك

albida يقول...

ربنا يسعدك حضرتك كمان وكمان يارب
:)

على فكرة أنا أول مرة اجى هنا فحاسة أن أنا تايهة شوية كده

ماعلينا... ده حضرتك طلعت شاعر ورومانسى كمان وأنا معرفش بقى؟


manal

الزعيـمة يقول...

الحمد لله انك لقيت صديقك يا مزاجنجي
واحلى شئ فى الدنيا الصداقة بس لما تكون خالصة لوجه الله

تحياتي

Adel يقول...

المهاجر المصرى
اولا يا عم رامي انت بتقولي معاك رامي طيب هو انا كنت احلم ان سعادتك تعبرني وتكلمنى فلذلك مع الاسف ما لحقتش اجمع ههههههههه


وبعدين خمس ساعات ايه اللي لطعتوهم لك انا استأذنت منك اقوم اكل البطاطس يا باشا ههههههههههه وبعدين انت بتشرد لي ليه كده حرقت البوست اللي كنت ناوي اكتبه عن اتصالك وخروجك من بيتك لتناول قدح من القهوة الـ3xxxويللا معلش بقى اهي جت في انا مش في حد غريب شكرا جدا يا رامي على اتصالك ودردشتك كمان معايه انت فعلا شخصية رأفتانية ربنا يرجعك بالسلامة

Adel يقول...

albida
مانول بما انك اصبحتى انتيمة حفصو فانت كده بالتبعية من اصدقائي المقربين لقلبي لانك صديقة لاعز اخت وارق قلب حفصفص


وبعدين يا قمر تايه ليه ولا علشان مفيش حد هنا في البلوج ده بيعاكس هههههههههه مرحبا بك والبلوجك بلوجك وربنا يخليكي على الاطراء الزيادة ده لا انا شاعر ولا يحزنون انت اللي ذوق بس واهي شوية كلمات بتمغص الواحد فبيطلعها قدامكم هههههههههههه


مرحب بك مرة و مليون

FrEe.PhArAoH يقول...

انت فنان بجد
احلى حاجه فكلامك انه بيوصل للقلب
يا عم شباب .. عربى بيحسبها بعدد السنين
العمر مش كدا اكيد .. كلامك ومشاعرك بتقول انك شباب .. ويا رب تفضل كدا
ويا رب يجمعك بكل اللى بتحبهم وفرحتك دى تتكرر كتير ان شاء الله
تحياتى لجمال كتاباتك وشخصك الرائع

Adel يقول...

FrEe.PhArAoH
تسلم لي يا ثورجي ياجميل وتسلم لي كلامتك اللذيذة وفعلا انا لا احب ان اشعر اني عجوز واحب ان يكون قلبي عامر بحب الله وحب اصدقائي وعامر بالشباب



وربنا يقدرني ويقوينا ويجعلنا سند لاحوانا واخوتنا الاصغر سنا والاقل تجربة وان نكون لهم خير معين اللهم امين

مـحـمـد مـفـيـد يقول...

واكيد سعيد سعيد زيك لانكم اوفياء

Adel يقول...

مـحـمـد مـفـيـد
تصدق انه فعلا سعيد لدرجة انه طلب منى ان انا اسافر عنده فالرياض



شفت الوفاء والصداقة هو حاسس بي من غير ما اتكلم معاه ورافض تماما لفكرة السفر لاي مكان تاني

وسبحان الله السعادة مكتملة بشكل عجيب احنا مع بعض فالدنيا وفالاخرة بامر الله هو كمان عنده طفل ذخر فالجنة شفت بقى الحديث الشريف (المرء يحشر مع من يحب )

We2am يقول...

esh6a ya 3am mazgnge..
yarab mabsoo6 daiman..isa :)

Adel يقول...

we2am
الله يخليكي
شفتي بقى لما انا كلمتكم عن الصداقة ومفعولها بس مع ناس تستاهل النتيجة ايه ؟



بجد يا وئام اوعي يكون ليكي صديق وتفرطي فيه وبجد لولو يتحافظ عليها جامد وشوشو كمان ربنا يجمعكم دايما فالخير

الأغاني للرأفتاني يقول...

معلش يا مزاج
حرقت لك البوست الجديد
هو انا كده..مدب
يالا المره الجايه بأه

غير معرف يقول...

يا سيدي ربنا يفرح ايامك دايما كدة

انا كمان من يومين كدة شفت مدرس بتاعي كان بيديني في تالتة اعدادي و في ثانوية عامة..واخ كبير بالنسبة لي انا وصحباتي
يا سلام ع الذكريات

ربنا يسعدك يا رب

:)

غير معرف يقول...

ربنا يخليكوا لبعض ويلم شملك انت وكل اللى بتحبهم ويرجعك بالسلامه

رجل من غمار الموالى يقول...

الصداقة الحقيقية ..وخصوصا التلى من أيام الطفولة
لا تعوض أبداً ...
من خلال تجربة شخصية ..
مهما صادقنا ونحن كبار ..أصدقاء الطفولة ..شئ أخر

Adel يقول...

Epitaph
شفتي بقى عرفتي قد ايه انا سعيد بسعيد ؟؟؟

وانت فرحانه باستاذك امال لو تقابلي انتيمك هاتعملي ايه ؟

احلى ما فالكون صديق

Adel يقول...

وينكى
شكرا يا ونكوكة يا عسل ربنا يسمع منك