الثلاثاء، نوفمبر ٢١، ٢٠٠٦

نفسي اموت

نفسي اموت واصحى من تاني


واشوف مين افتقدني ومين هاجاني ؟؟


ومين اللي لقبري شالني ووداني ؟؟؟؟


واشكر كل من مشي في جنازتي ودفني

وكل من جه وعزاني

ومين اللي تعب نفسه وافتكرني

ومين القريب اللي ماجاني

مين اللي رتب لي ورقي ودفاتري ؟؟؟

ومين اللي لسه فاكر احضاني

ومين اللي عديت علية ولا افتكر انه ينعاني

وبرضه خايف من هجركم

يا ويلي منكم وقلبي بيعاني

نفسي اموت

هناك ٢٣ تعليقًا:

الأغاني للرأفتاني يقول...

ايه يا بنى
هو احنا علشان هرشنا انك ضارب على عواطف ومشاعر واحاسيس تقوم تقلبها غم كده
ما تقلقش يا مزاج.. فأنت فى القلب ..وربنا يديك طوله العمر كده..

Adel يقول...

طيب بالله عليكم اعملكم ايه اهيس مش نافع اغتم برضه مش نافع اولعلكوش في تفسي اربح ؟

غير معرف يقول...

والله كل اللي بيموتو بيتنسو ده طبع في الانسان ميقدرش يعيش مع الدكرى عشان كده بينسى
ومكان اللي بيروح بيتملا عشان كده اللي بيموتو مش بيرجعو عشان عارفين ان
مكانهم اتملا خلاص
والله يخليك لنا تغم نفسنا ديما ع لى طول

Adel يقول...

Anonymous
مش هاقولك متشكر ولا هاقولك ربنا يخليك لكن هاقولك خليك فاكرني لو نزلت تحت التراب وفقدت الاهل والاحباب وانقطعت بي الاسباب هابقى محتاج دعائك لي بالرحمة


لا تنساني بالدعاء

Adel يقول...

الجرجونات التلاته
يااااااه انتم فين ومش لاقي عندكم اي جديد ليه ؟
واضح انكم لما جيتم تخضوني في الليلة اياه تعبتوا جامد فقعدتوا فبيتكم هههههههههههههه منتظركم الليلة فالكابوس
يامييييييييييي

albida يقول...

أولا بعد الشر على حضرتك

ثانيا بلاش ترجع تانى لأنك هتصدم.. فهتقوم قايل ده الموت أحسن بقى
:)

ثالثا الفكرة عجبانى اوى وبتخطر فى بالى كتير, بس أنا مش بتمنى أرجع تانى


manal

انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء يقول...

اه اه
ما لك يا عمى
اكتب الوصيه بتا عتك وخلى نعومه من نصيبى شكل الموضوع جد المر ه دى
قول
نعومه لمحمد ومحمد لنعومه
اى اى اى
تحيا تى

tota يقول...

مزاجو اللى مش على مزاجو خالص
بقالك كام بوست حزين
وكل ما اجى اعلق الاقينى هقول نفس الكلام
ايه فى الدنيا يستاهل
ايه فى الدنيا يخلينا نشغل فكرنا بالموت علشان نعرف مين منا ومين بعيد عنا
الدنيا ابسط من كده
يا عم يالى كل كلامك حكم ارمى وراك الهم وارجع تانى لضحكتك مش باقى فيها غير كده
تحياتى

Adel يقول...

albida
منولة هو الموت شر ؟


الموت مرحلة انتقالية وربنا بس يقدرنا على لقاء ملك الموت


ويرحمنا برحمته ومش هازعل لما ارجع لاني عارف ان الناس كلها كده

ههههههههههه حتى وانا ميت هاكون فقري واسخر منهم جميعا هههههههههه

Adel يقول...

الجحيم هو الحقيقه
ولا انا اجوز بنتي لاريفجي ؟ انت عبيط ؟
وبعدين انت جاي يوم الخميس ولا الفاتحة لقلة الاصل ؟


مستنيك علشان في كلام كتير وانت عارف انا عاوز اكلمك في ايه اشطة ؟


مستنيك

Adel يقول...

tota
ياااااااااااه الف مليون حمد لله على السلامة ومش وقته الكلام لكن عودا حميد

ام العيال يقول...

هيييييييييييه دينا
دنيا فانيا
الشر بره وبعيد عنك
مزاجو مودو متلخبط اليومي دول
سافرلك الويك اند ده يومين عل
حسابي اي حته غير الجو ايه رايك تروح شانغاهاي جوها واو موت اليومين دول
اوك

Adel يقول...

ام العيال
ميغسي على لطفك ولطفي السيد ولطفي بوشناق بس انا ماليش تقل على شتغهاي ممكن اروح مسطرد وعلى حساب معاليك برضه وربنا يجعله عامر


وبعدين المود بيتقلب من الهم والناس مش عاجبها نتكتب عاتشفي يتريقوا نكتب نكد يزعلوا قولي لي يا انطى اعمل ايه



تحياتي لاونكل احمد والعيال
الا هما كام ؟
ماشاء الله

Adel يقول...

ghiwan
تسلمي لي ياروح قلبي بس عاوز اقول لمعاليك على حاجة مهمة جدا عندي

الله حق
الموت حق
الجنة حق
النار حق
والحب حق
والكره عدم حق



عندي حق ؟؟
شكرا يا قمر

We2am يقول...

feeeeeeeeeeh eh ya 3am?!!!!!!!! malk kida mesh mezabt elmazag? :S
ber3'm mn kida..el qaseda fekrt.ha 7elwa fe3lan..w daiman bat7'yal enne mott w kol wa7ed a3rfo hay3mel eh..yalla zay elfol..mar7la w te3de :)

^ H@fSS@^ يقول...

طب تصدق و تامن بالله يا مؤمن اني كتير بتخيل الموضوع ده
اعتقد الناس حتقول اني مجنونة
و ده حلو

Adel يقول...

we2am
يعني انت شايفة اعمل ايه طيب ؟

Adel يقول...

Hafsa
مصدقك والله وعارف وبعدين حتى لو قالوا ايه الجديد هههههههههههههه

maged stephen يقول...

عفوا
أنت مش لازم تموت علشان تعرف

رجل من غمار الموالى يقول...

خايف أقولك أنا موافقك ..تفهمنى غلط ..
لكن ع العموم لو نمشى فى الرحلة دى مع بعض ..
أنا مفيش عندى مانع .
وأنا كمان

Adel يقول...

maged stephen
طيب قولي تعمل ايه وازاي ؟

Adel يقول...

رجل من غمار الموالى
لا والله مش هافهمك غلط وانا عارفك اكيد وعارف انك انسانمحترم
وياريت تعذرني في عدم التعليق عندك لانك عاوز قعده براحتى وشكرا لك مرافقتى فالرحلة هههههههههه هات ايدك بقى نبدا بسم الله

Nadine Alfred يقول...

تصدق انا كنت كتير بفكر فى الحكاية دى؟
يعنى كتير قوى كنت بسأل نفسى
انا لو مت دلوقتى
مين هيزعل على بجد؟
مين هيحس إن حياته اتغيرت بعد موتى؟
مين هيحس إنى مبقتش موجودة من الأساس؟
و هل قلة وجودى فى الدنيا هيفرق عن ايام ما كنت موجودة؟؟؟

قعدت كتير افكر فى الحكاية دى
و بعدين خفت على نفسى من الجنان
قلت خلينى اعيش ايامى على الأرض
و اكبر دماغى من أى إعتبارات أخرى

معلش التعليق متأخر شوية, بس كنت باتمشى فى السكة :)
سلام يا فليسوف