الجمعة، ديسمبر ٠١، ٢٠٠٦

حد ممكن يفسر لي ليه ؟
حد ممكن يقولي ازاي ؟
حد ممكن يكون عارف ؟
حد فيكم فاهم ؟
ازاي تكون قناة زي قناة الناس بالشكل اللي بنشوفه ده
ويتعاملوا زي المحطات التجارية
هل من المعقول ان تكون هذه القناة بدون خط تليفون ارضي ؟ لاستقبال المكالمات والاستفسارات ؟
وتضطرنا لاستخدام المحمول ولمدد طويل تعللا بان الخط مشغول
هل هذا هو تمن الدعوة ؟
هل هذه هي الاخلاق الدينية التي تدعو اليها القناة
انا ارى ان الموضوع تجاري ليس الا
وارى ان السادة الشيوخ والعلماء لا علم لهم بما يحدث
وان الدكتور عاطف (سامحنى الله ) انشأهذه المحطة للنفع التجاري
فقط نريد من يقوم بعمل لوجه الله تعالى أن يخلص لله
وان يتقى الله فالناس
والله انا غير نادم على المبلغ الذي خسرته ولم اتمكن من الحديث للشيخ قدر ما اذهلني تلك اللعبة الغير واضحة



ارجو من من يعلم ان يخبرني هل هي محطة لله ام للتجارة ولا يقول لي احد الاتنين معاً

هناك ٦٧ تعليقًا:

sara يقول...

حتي الفتوي الاستفسارات الدينية متاحة فقط اللي معاهم فلوس في البلد ده !!!.. ناقص تقولي ان اللي بيرد عليهم الشيخ معهم واسطة
حتي الدين بنتاجر فيه !!! عمــار يا مصر

Adel يقول...

تخيلي يا سارة حاجة تحرق الدم وانا من يوم ماشفت طلة الدكتور عاطف ده وانا حاسس انه مالوش دعوة بقصة الدين دي وان الموضوع كله تجارة ومصالح وشهرة ناقص يكتب على التترات انه صاحب الكراسي اللي فالقناة


انا اعتقد اللي بيعمل حاجة لله بيتكر ذاته ده لو لله
مش للشهرة والتجارة
وده راي واتمنى ما اكونش باغتاب الراجل ده

^ H@fSS@^ يقول...

طبعا حضرتك تجارة و مربحة ليهم كمان
امال انت كنت فاكر ايه يا عم المزاج؟
ده انت طلعت طيب اوي
لو عاوز راي المفروض زي ما الناس كلها شغاله تعمل مقاطعات يبقى تعمل مقاطعة للقناة دي مهما كان صغر حجمها و ساعتها يتقى ربنا بجد لو كان ده اساسا هدفهم
و سلملي عالقنوات الفضائية

سلام يا عم كل الامزجه

3rby يقول...

كلهم ولاد.....
شفت انت قناة الرسالة اللي كل ما ممثلة تتخن وماحدش هايبصلها لما تعمل اغراء تروح متحجبة وتقول ربنا هاداني وتروح تعمل برنامج
مافيش واحدة ربنا هداها غير حنان ترك

انا قررت اسمي جرجس كوهين
ايه رايك؟


ومن منبري هذا اعلن ان اللي هايقله جرجس تاني هاطلع عليه هو كمان اسم رخم

Adel يقول...

حفصوتشا ام مصطفى
للاسف كنت مخدوع وفاكرهم دعاة خير
استغل المشايخ والعلماء اللي على تياتهم وبيعملوالله بجد واسنرزق من وراهم
لا حول ولا قوة الا بالله


انما ازي مصطفى عاملة معاه ايه اكيد ما بتعرفيش تنامى الليل من زنة ربنا يخلي لك ههههههههههه

Adel يقول...

3rby
عربولا قناة الرسالة اصلا فاشلة واسوء واجهه للدين كفاية الاستاذة بسمة وهبة اللي بتنتج برامجها الدينية بفلوس جوزها وكانت شغالة الاول فالجن والعفاريت ودلوقت دخلت فالجنس مع العفاريت حاجة تقرف

قال خلصنا قواعدالدين لما نسئل ينفع انس يتجوز جن ؟


واصلا الشيخ صاحب القناة عملها غلشان يضارب اقرأ المنافسة له وما كنش لسه سمع عن قناة الناس واهو كلها تجارة والله المستعان

الأغاني للرأفتاني يقول...

وانت اصلا ايه اللى جرك من لسانك وسخنك انك تتصل بالقناه يا عم مزاج
اياكش فاكر انهم عارفين ولا فاهمين ولا هيردوا على اى سؤال

وانت مش معاك تليفونى؟
لما تتذنق فى فتوى ..ابقى اتصل بيه

غير معرف يقول...

حد يلوم في الشيخ الدكتور عاطف صاحب قناة الناس و قناة الفيديو كليب اللي مش فاكر إسمها حاليا
ثكلتك بنت عمة امة اللي جابت أمك خسئت
مش عارف يعني إيه بس هم بيقولوا ده
و كمان بتشكك في غرضه ديني و لا تجاري
أكيد تجاري طبعا

tota يقول...

المزاج

قناة الناس مملوكة لرجل أعمال سعودي هو منصور كدسة وهو صاحب قناة الخليجية الكلام منقول عن مدونة الدين والديناميت وقد كان هناك قصة لهذ القناه
يمكن الرجوع لمدونة قلم جاف لمتابعة هذا البوست الذى يوضح مهزلة هذه القناة وبالطبع تتوقع من مثل هذه القناه اكثر مما حدث معك
http://eldeenweldenameet.blogspot.com/2006_09_01_archive.html

لا تندم على تجربتك لكن تعلم وتأكد انه لا يوجد من لا يريد ان يربح والا ما ما انشأ قناه

تحياتى

غير معرف يقول...

أنا كل ما أمر على القناة ده ....أقول حسبى الله ونعم الوكيل....مفيش فتوى بسمعها منهم غير ما اكشف أنها نصها تصدر بدون علم وبدون مرجع ...أنا مش عارفه ليه الناس راحت للقنوات ده ؟؟!!!ما الكتب موجودة للناس تسأل
مش واحد لابس أبيض ف أبيض يقول التفسير على أساس حواديت وقصص
..يعنى مرجعه حدوته من أيام الرسول أو قصة ...فين و فين لما تلاقيهم بيقولوا حديث ..ويعنى يوم ما يقولوا .بيكون أصلا حديث....؟؟؟!!!!ا

No Fear يقول...

السلام عليكم
يا عم المزجنجي أنت أبو المفهومية
فكرك في قناة بيدفع فيها الشئ الفلاني معمولة لوجهة الله
لو لوجهة الله يقفلوا نفس القنوات التانية اللي بيملوكها و بتنشر الفساد

layal يقول...

دول زي المنشار طالع واكل نازل واكل
سواء قنوات دينيه او غير دينيه
تحيه لاصحاب القنوات والفلوس

albida يقول...

والله قناة الناس دى من ساعة ماتعملت وهى معصبانى... حاسة أنها معمولة صدقة على روح واحد مات محروق
:)

manal

عمر يقول...

عم المزاجنجي: فينك من زمان ماحدش بيشوفك؟

انا الحقيقة ما شوفتش القناة دي لكن المتاجرة بالدين موجودة في مجتمعاتنا من زمان، بما في ذلك كسب المكاسب السياسية والاجتماعية بالدين.. نحن أكثر شعوب الأرض تمسكا بالدين في رأيي ولذلك يسهل الدخول إلي عقولنا في هذه الناحية

واحد من الناس يقول...

سواء كانت للربح او غيره فهي ذات فائده عظيمه للمجتمع .على الأقل افضل من تلك القنوات التي تبث الرذيله
ولا مؤاخذه انت لو رحت للدكتور مش بتدفع فيزيتا
واحد دافع ملايين في قناه ايه المشكله يكسب مدام في الصالح العام
ولا ملأوش في الورد عيب

makhlouf يقول...

أنا مبسوط انك كتبت الكلام ده
اخدت باللك من شريط الرسايل اللى تحت؟

saso يقول...

اقرا البوست عند
قـلـم جــاف هيوضحلك الفكرة ويوضحلك اسلوب لغي التفكير اللي اتبعتة التعليقات الحديثة نسبيا عن القناة المؤجرة من الباطن

ام العيال يقول...

مزاجو
انا اصلا ما بحبش القناه دي
غريبه مريبه
متر شاش و دقن ببلاش
و عجبي

سلام

Adel يقول...

الرأفتاني المعجباني صباح الفل انا كنت مزنوق في كام فتوى ومش لاقيك
فاضطريت للجوء للقناة دي ههههههههه

هو الواحد لو عامل نفسه مش واخد باله وهو نايم يبقى احسن ولا واخد ؟؟؟؟

الناس دي بتشتغلنا يا رامي حسبي الله ونعم الوكيل

Adel يقول...

مصرى
يا رااااااااااجل !!!!
تصدق صح ههههههههههههه

Adel يقول...

tota
انا مش ندمان انا بس مستعجب البجاحة وصلت لربنا كمان والمتاجرة باننا عباد صالحين ؟


يبقى على كده المجاهرين بالمعاصي اخف وطئة على تدمير الدين من المتدينين (شكلا)البعدين اصلا عن الدين

ربنا يستر

Adel يقول...

Noran
بصي يا ستي انا لم اقصد الفتاوي لاني مش عالم علشان اغلط الناس دي بس كا نفسي تكون المحطة معمولة لوجه الله بجد

وهو ده الكلام لا اقصد الاساءة للسادة العلماء فقط انا انتقد ادارة القناة وربنا يهدي

Adel يقول...

No Fear
للاسف ما كنتش اعرف انهم عندهم محطات تانية لكن كده كل شيءن انكشفن وبان
ربنا يهدينا ويهديهم

Adel يقول...

مصطفى اسماعيل
ماشي يا سيد العقلين هابقى اتصل بسعادتك في الفتوة اللي جاية وبعدين يا عم سمن على عسل ولا سمن على بصل انا عارف ان حفصوتشا نفسها حلوة وما بتكسفش حد ما تتمرعش اوي

Adel يقول...

layal
احلى تحية ومعاها كمان حسبي الله ونعم الوكيل

Adel يقول...

albida
منولة وليه تتعصبي القناة دي لغاية دلوقت مش عارفين اللي اتعملت على روحة مات في ازمة ولا لزق تحت جزمة

Adel يقول...

عمر
يا سلام شكلك فاهم عيبك الوحيد انك بتروح عند الرأفتاني ههههههههه

Adel يقول...

واحد من الناس
للاسف الورد ده مليان عيوب ومش انا برضه اللي هاسردها كلها ويمكن قلت انا لا لقصد الاساءة للعلماء لكن هناك الكثير من انصاف العلماء وصدقني انا باحس بان فيه حاجات كتير قوي مفتعلة فالليلة دي وانا لما اثرت الموضوع كان هدفي اننا نحاول نقول لهم اتقوا الله فالغلابة ليس الا مش طعن في اي من العلماء لكن برضة ما تقنعنيش ان عاطف عبد الرشيد راجل غيور وحريص على الدين لانه ممثل فاشل

Adel يقول...

maخlouf
للاسف بئى عامل زي بتاع روتانا سينما والقنوات الهشك بشك ربك يستر

Adel يقول...

saso
لشكرك وانا لما دخلت عند قلم جاف حسيت ان انا جيت متاخر قوي



الا صحيح انا جيت متاخر ؟
وانت كمان بقالك كتير ما بتجيش وحشتينا يا ست البنات

Adel يقول...

ام العيال
حلو قوي المثل ده بس انا مش معاكي فيه برضة كل واحد حر يلبس شاش يلبس كاسكيت دماغه وهو حر فيها انما انا كان اعتراضي على اسلوب التجارة المغلف بحب الله ورسوله


الا العيال عاملين ايه ؟

أُكتب بالرصاص يقول...

نحن فييييييييييزمممممممممن المسسسسسسخ


قصدي
الماسيج



اس ام اس
قصيرة
تدر ارباح وفيرة

ورسالة لله

اتصل تربح عمرة
وكل ما اتصلت اكتر
كا ما ثوابك زاد
وكل ما راصدتنا زادت



يا عم عادل

انت في مصر


بس مين د هاني ده ؟

FrEe.PhArAoH يقول...

الفناااااااااااان الكبير :)

دايما موضوعاتك مش مسبوقه

ناس اتكلمت عن الفتاوى وانها قناة وهابية .. انما سياتك اتكلمت عن المكالمات :)

جميل بجد

انا مختلف مع كل اللى علقوا ومش بيحبو القناه .. قناه تضم امثال الشيخ ابو اسحاق ومحمد حسان ومحمد حسين يعقوب وغيرهم اكيد قناة محترمة .. دول ناس بيتحروا الشبهات .. مش مجرد صور .. عادى انك تلاقى ناس كتير ضد القناه لأن الحياة اللى اتعاشت قبل كدا ليها دعوه بالخير انما متمتش للدين ... حياة عبد الناصر والسادات وبديات الراجل دا كانت مليانه سياسة وثقافه .. وبردو كانت مليانه ميكرو جيب والانفتاح الثقافى وهجوم العته الاجنبى و .. و .. و ... الخ .. كان فى دين بس مش بالصحوه دى انا شايف ان الشباب بقا عندهم وعى اكتر من زمان .. يا راجل دا تلت ارباع الاحاديث المشهوره بين الناس موضووووووعة
الرسول كان قال فيما معناه يجب ان نلتمس الاعذار .. التمس بضع وسبعين عذرا .. تخيل لا وفى نهاية الحديث لو ملقتش ولا عذر ممكن ينفع يبقا العيب فيك .. عشان بس يقولوا ع الاسلام ارهاب .. حاجه وسبعين عذر او تغلط نفسك انما متغلطش اخوك المسلم ... ايه صفاء النفس داااااا

دا كان رايى باختصار .. وحتى لو تجارة هل التجارة حرااااام ؟؟ اكيد .. الشيخ مش اله عشان ميهدفش للتجاره وكمان دا مش الشيوخ يعنى مفيش اى غبار على مصداقية القناه

اعذرنى ع التطويل ياباشا

خالص مودتى

HANY يقول...

شوف يا عم مزاجنجى يا خويا :

الشيوخ امثال محمد حسان ,وويعقوب , والحوينى , دول ناس محترمة , بس المشكله انهم مبيشفوش القناة اساسا , لانهم مش فاضيين , ووقتهم كله للدعوه , انما لو واحد من الشيوخ دول , شاف الاعلانات , والكلام الفارغ اللى فى الشات تحت , مين من مصر وعايزة واحد مش عارف ايه , واللى عايز يتجوز مش عارف ايه , صدقنى كان هيبقى فيه كلام تانى



والاهم من كده يا أخ مزاجنجى , انه كان هيبقى فيه قناه للدين بس وكانت هتبقى شديده جدا , وكان اسمها خير , وانا شفت الشيخ يعقوب مستضيف الحوينى فى أول يوم بث , تانى يوم كانت قفلت وعليك خير , أول لما ظهرت قناه ممكن متخفش من الحكام أو تقول رأى الدين فعلا, قفلوها , انما الناس مس الناس , كلها قنوات مسيسه

بس انت ايه اللى خلاك تتصل باقناه , متكلم الشيخ على الموبيل بعد الحلقة وخلاص واسأله على اللى انت عايزه , على الاقل هيكون عنده حرية أكبر فى الكلام , والارقام دى معروفه

وتقبل تحياتى أخى الكريم

mariam يقول...

للأسف لقد تحول الدين الى تجاره
و الفتاوى مبقاش فيه اكتر منها
هم لا يبحثون الا عن الربح حتى و لو على حساب الدين

ام العيال يقول...

انا قصدي
اي حد يركب دقن
او اي وحده تتحجب يطلعو يفتو؟؟؟
ما هي حاجه ببلاش كدي


سلامي للناموسه

ام العيال يقول...

على فكره صورك في جمله نغم مصري موجوده بس مش عارفه ابعتهالك
في اقرب وقت
انا عند وعدي

Adel يقول...

أُكتب بالرصاص
تمورة
للاسف
احنا
فعلا
في مصر




بس ممكن
نسيب الدين
في حاله
حرام
على ما
اعتقد

Adel يقول...

FrEe.PhArAoH
عم الثورجي مش هاكرر الكلام تاني
انا أُجل السادة العلماء
وكل كلامي كان على
سي عاطف
وخليك عاطف عليه كده على طول

Adel يقول...

HANY
هانون عندك حق
بس بجد والله لو موبايلات الشيوخ بترد كنت اتصلت بيهم وياريت لو عندك تليفوناتهم تعملها بوست او تكتبها لي في تعليق ويبقى جزاك الله كل خير وعلى الرغم من اني اعرف ابو عمار معرفة شخصية لكن انا كنت عاوز اكلم الشيخ محمد حسان وياريت ارقام تليفونات العملاقة دول تبقى متاحة لكل البلوجرز وربنا يكرمك

Adel يقول...

أم العيال
طبعا انا فاهم قصدك وتعقيبي مش تقليل من تهكمك على المتأسلمين او اشباه المتدينين



وانا مستنى الصور على ايميلي اللي في البروفايل واكون شاكر اخو هانى شاكر


تحياتي للعيال وسي الاستاذ احمد




سؤال خبيث خلصتوا باقي الفلوس اللي عند ايهاب ؟
وبالمناسبة الناموسة بتسلم عليك

3rby يقول...

قناة الناس ديه انا اتفرجت عليها مره واحتقرتها من ساعتها
واحد واقف بيفتي وخلاص وهو اهبل
اصلا معظم القنوات ديه بيبقي صاحبها واحد عنده قنوات اغاني
بيقولوا ان الوليد ابن طلال صاحب الرسالة
والله اعلم

حلوة ديه
طبعا الله اعلم بس جت في سياق يحسسك اني بافتي
ههه

انحلت سيور العربه وسقط المهر من الاعياء يقول...

السلام عليكم
والله بوست ها دف يا مان
نا اتكلمت الكلام ده من فتره كبيره
ونته قلتلى نته دخلت عش الدبا بير
صح؟
فعلا فيه اجندته خا صه وتجا ره لنشر الوها بيه فى مصر
انا لست ضد المشايخ والالتزام
ولكن ضد مصطلحات التفسيق والتبديع
واحتكار السنه
والصو اب
فما يقوله هوشرع الله وسنة نبيه
وما عا ده
با طل
بدعه
فسق
خا رجى
اشعرى
الخ
الموضوع كبير قوى
يا حما يه
عا وز دراسه
وناس صا حيه
تحيا تى

^ H@fSS@^ يقول...

يا عم يا صاحب المزاج
يعني لما كنت اكتبلي كلمتين سود كنت تسيحلي و هاتك يا تريقة و كنت بتحسسني اني السبب في موضوع التوريث اياه

فين بقى الحاجات الي تشرح القلب بتاعتك؟؟
و لا هو حلال عليك حرام عليا زي مذهب الاخوة بتوع القناة اللي شافطه رصيد تليفونك؟؟
استفدت منك ايه انا دلوقتي؟؟


ماشي ماشي
الا صحيح اخبار مزمبيق ايه؟؟
الجو هناك تحفة خلي بالك بقى
سلام

Adel يقول...

3rby
على فكرة في علماء افذاذ ومحترمين جدا فالقناة ومش ده حواري
اما بالنوسبة لقناة الرسالة فهي منبثقة حلوة منبثقة دي من مجموعة روتانا ههههههههه معلوماتك صح

Adel يقول...

الجحيم هو الحقيقه
صح انت صح وانا مصدقك ربك يسترها وبهدينا ويهديهم
قول امين

Adel يقول...

حفصوتشا ام مصطفى
اولا انا كل يوم عندك بس مش عارف اعلق لا عندك ولا عند تمر حنة ولا كلبوظة ولا رافت واي مدونة بادخلها باكل على قفايا واطلع


انما انا استفدت ايه من الموضوع ده استفدت انكم عرفتم اني ما عنديش رصيد خلاص في النوبايل ههههههههه

اما بالنوسبة لنوزنبيق فخلاص اخر تاجيلة كانت النهاردة نازل بكرة اشتري شوية قطع الغيار واحجز قبل ما يفتكروا حاجة جديدة ههههههههههه

الأميره أوسه يقول...

والله فى الأول فكرتك بتتكلم عن قناة السويس وقلت أزاى مفيهاش خط أرضى جايز كل خطوطها ملاحيه
بعدين لقيتك بتتكلم عن أبصر أيه
هو مين ده يا ملوانى
طيب الكلام على مين عشان أكون فى الصوره
مش تفسروا أكتر
لوغرتمات صحيح

ROMIL يقول...

صباح الخير يا عمنا
أحنا دلوقتي في زمن انعدام الثقه والتشكيك في اي شيء
لنا الظاهر وهي في المجمل جيد وانا لا ادافع عن القناة ولكن لنا الظاهر الى ان يثبت العكس
تحياتي
ROMIL

الزعيـمة يقول...

smsكل ال و
والاعلانات والاتصالات دي بتعود بالربح على القناة
امال هما حيبثولك كدا لله فى لله يعني
ولا حد حيفتح قناة يصرف عليها من جيبة حتي لو كانت دعوية


يلا تعيش وتاخد غيرها

غير معرف يقول...

3la fkra kan mafroud ab2a awwel elmo3alekeeen...rabena ysame7 elbeta daaah!!!!!
sa7eb elma7atta ymlok ma7atat ghna2eya kteera..... sa7eb elma7ata mstakhsar ygeb takeef badal maldo3ah fatsaneeen keda!!!


www.salkher.blogspot.com

ام العيال يقول...

لا خبيث و لا حاجه
الموضوع شاغلك هاه؟؟



لأ ما خادناش حاجه

الي حيحيبو نقسمه
ماشي


اذا جاب؟؟؟؟
:-(

ام العيال يقول...

اه الله يسلملك الناموسه

Adel يقول...

Aoossa
معلش العتب على النظر يا اختاه انا لا جيبت سيرة قناة السويس ولا قناة استاكيوس هههههههه


انا بعيد عنك باتكلم عن الناس


ولا اقولك دعي الخلق للخالق

مُزمُز يقول...

تحياتي

ياأستاذي الفاضل الموضوع لا يحتاج الى تردد

إنها ببساطة تجارة

ت ج ا ر ة

رأس المال الذي بلا قلب ولا أخلاق
ما يكسب اليوم هو مجالنا
والدين طبعا صار مربحا جدا جدا جدا ولا شك
انه الهوس الديني عند الناس
كل ما هو من رائحة الدين صار مقدسا
الجين الآن صار وساما وشارة مع الاعتذار للعبقري أمل دنقل
لدرجة أنك ترى إعلانا عن علاج للعقم يبدؤونه بالآية الكريمة المال والبنون زينة الحياة الدنيا
لا أعرف سببا ولا مبررا لاعلان كهذا سوى أن منتجيه يعلمون أن وجود آية في بدايته يجعله دينيا
الموضوع كبير كبير على رأي أشرف عبد الباقي
تحياتي

Adel يقول...

ROMIL
اشطة عليك نورت المحكمة ههههههههههههه

Adel يقول...

الزعيمة
تعيشي يا حاجة انت واخده بالك ان انا اتطرقعت هههههههههههه



ما هو لو لينا زعيمة تجيب لنا حقنا كنا اتنصفنا هههههههههه

Adel يقول...

ALiaa
aloola
i think u r right
but i ask GOd to help us we r sooooo pooooooooooooor

Adel يقول...

مزمز
منك لله فكرتيني بالاخ عبد السلام مفتاح الاهبل بتاع التسويق اللي عاوز يبيع منتج وعامل بورموشن عليه ال ايه مصلية فكيس (وبدل ما تقول يا جماعة في مصلية هنا ولا لا ؟ تبقى معاك في اي مكان)


هو يعني واحد ربنا فتح عليه وجاب هبابة عربية مش هايقدر يشتري سجادة صلاة ولا هو عاوز يقول ان المنتج ده للمسلمين بس لانه اكيد لو واحد مسيحي هايشتري المنتج فهو مش محتاج للهدية السنية بتاعته ولا عسل السدر الجبلي ياليلة اعلانات الناس دي فعلا متملقة اللهم لا حول ولا قوة الا بك


مزمز انت اللي فكرتيني ايه رايك بقى انا عاوز اختار نوع عسل اختار البردءوش ولا حبة البركة وصدقيني حصلت البركة هههههههههههههه

Adel يقول...

ام العيال
انا كده اخدت منك وعد ووعد الحر كده وكده صح ههههههههههه
اختى الكريمة منكن تتعبي نفسك وتبعتي لي صوري على الميل بتاعي اللي في البروفايل اكون شاكر اخو هاني شاكر

غير معرف يقول...

[صراحة انا شايف بعيد يعنى انى التلفون محمول او عادى القناة بتجيب علماء وشيوخ مفيش قناة تقدر تجيبهم ودول ممكن يكونوا بياخدوا مراتبات يبقى مفروض يبقى للقناة دعم وحضرتك بتكلم عن كده ومش بتكلم عن 0900 اللى فى بقت فى كل قناة وكل برنامج وكل حتة ودوشينا بيها ليل ونهار
=========================
حفصة
ياريت يا اختى لو سمحتى مفيش قناة اسلامية اسمها نقاطعها عيب الكلام ده

وانا سعيد بأول تعليق ليا فى مدونة حضرتكوان تكون تقبلت كلامى بسعة صدر

غير معرف يقول...

هي للأسف و لا لله و للتجاره00
هي للمليّ 00يا عم انت متمسك ليه بالقناه دي 00دي حتّه قناه تخنق و بيجيبوا فيها عجات غريبه00
و انا شخصيا بسميها 00قناة الناس العجيبه00
اشتري مني و اتفرج علي قناة الرساله اجدع00
lol

غير معرف يقول...

هي للأسف و لا لله و للتجاره00
هي للمليّ 00يا عم انت متمسك ليه بالقناه دي 00دي حتّه قناه تخنق و بيجيبوا فيها عجات غريبه00
و انا شخصيا بسميها 00قناة الناس العجيبه00
اشتري مني و اتفرج علي قناة الرساله اجدع00
lol

غير معرف يقول...

ba3at nafs el comment maretin besabab el pc we tahnigo

غير معرف يقول...

بسم اله والصلاه والسلام علي رسول الله سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم احب اشكر كل من يغار علي الدين الاسلامي واحب اقول الا ننظر الي القناه من نظرة الربح والشهره وكل هذه الافترائات ولكن ننظر ان هذه القناه لا يوجد بها فتيات متبرجات داخل الشاشه وان هولاء العلماء بارك الله فيهم يحثونا لوجه الله ان نلتزم بتعاليم ديننا واحب ان اقل ان الله هداني وكانوا هولاء الدعاه والشيوخ سبب .. وماذا اذا دخل شاب مسيحي او يهودي هذا الموقع ليتعرف علي الدين القويم الحق الاسلام ووجد هذه الافترائات علي الشيوخ باسم التجاره و المصالح الدنياويه... الهم استر عيوب شيوخنا وعلامئنا ... وبارك في كل من يدعو للاسلام بقلب سليم.... ويا اخي المزاجنجي اتقي الله في دينك

غير معرف يقول...

بسم الله ا لر حمن الرحيم

ياعالم كفاية غيبة ونميمة ، وسيبوا الناس توصل دعوة الله تعالي ، ولا إنتوا عايزين عقاب من الله تعالي يعم الجميع ..." كل يؤخذ منه ويرد إليه إلا الرسول صلي الله عليه وسلم ...


قناة الناس المباركة

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

قناه الناس بتعمل سبوبه زى اى قناه