السبت، سبتمبر ٢٣، ٢٠٠٦

دعوة إفطار للجميع وكل واحد ها يحاسب لنفس

دعوة إفطار للجميع وكل واحد ها يحاسب لنفسه

الفكرة إن أنا ومجموعه من الأخوة البلوجرية على رأي تمرمر هانم تقولش الفواعلية المهم ما علينا عاوزين يوم نتلم فيه كا عائلة واحده شوباب وبنات كبار وصغار (فاهمني يا منجي أنت وعربي ) عاوزين نشوف مكان بجد نفطر فيه سوا ونقضي وقت جميل مع بعض ونتعرف على بعض اكتر بس بشرط ما حدش يتسنكح على حد ولا حد يسوء الهبل على حد يعني اللي عاوز يشرب كوباية شاي يحط تمنها في جيبه قبل ما يجي والفكرة دي مش بتاعتي والله لكن هما مجموعه لذاذ من معانا هنا وهما اللي اقترحوا على وأنا موافق ... المطلوب منكم يا حلوين اقتراح مكان أو اكتر والشكل العام للقصة ونتراسل كلنا على ايميلي وده مجاني مالكوش دعوة بحسابه وهو ynotadv@gmail.com ynotadv@msn.com

... يللا عن ما حد حوش وطبعا يا ريت نتفق بدري علشان لو هانحجز في أي مكان نلاقي مكان محترم بس بشرط يكون يوم حلو ومش ناقصين غلاسة على بعض وطبعا الغلسين عارفين نفسهم طبعا يا اختشي يا حبيبشي مش قاصدك أنت هههههه والحدق يفهم

كل عام وانتم بخير

هناك ٣٧ تعليقًا:

layal يقول...

مبروك عليكم شهر رمضان واعاده الله عليكم باليمن والخير والبركات
ممكن اجي الافطار
والشاي علي حسابي

LAMIA MAHMOUD يقول...

كل سنة وانت طيب

Ahmed يقول...

كل عام و إنت بخير يا عم
منور يا جميل
أنا مستعد أجي أفطر معاكم، لكن تيكت الطيارة على مين؟
على فكرة
أنا عايز تيكت الطيارة ذهاب و إياب
!
ههههه

الأميره أوسه يقول...

يعنى مفيش سنكحه خالص
ولا رمى هلب
طيب عاوزه يبقا يوم جميل أزاى
أنا عشان أستمتع بيوم لازم يكون سفلأه
بص يا سيدى أنا مستعده
بس أخرى عشين جنيه
ومش بشرب شاى باشرب قهوه
بس السجاير عليك
أى سنكحه عشان اليوم يبقا دليشز
ممكن أجيب معايا أختشى شهروزه
أحنا الأتنين بنفر

ام العيال يقول...

كل شنه و انت طيب
شفت هو ده الخير الي انا بقول عليه كده انت بتجمع ناس و بتخليهم مبسوطين
ماعلينا بجد الفكره دي حلوه بس اجي مع العيال و ابو العيال و نروح الازهر بارك في ستديو مصر احلى مكان علشان قدام القلعه (ان شاء الله تلبس علشان رمضان ) مكان عده تراثي جميل

ام العيال يقول...

طيب منين هي دعوة و منين كل واحد يحاسب على نفسو

جر رجل يعني
في حد يعزم حد و يقولو جيب اكلك معك طيب انا جيه و معايا حله محشي اد كته هو
كابيش
ok

admelmasry يقول...

مزاجنجي بيييييييه


صباح الخييييير


احلي اصتباحه لاحلي يوم بكرة انشاء الله

ماعكو في الليلة دي .. ماشي ؟

سلااااااام

غير معرف يقول...

مزااااجووو
اة انا فهمت
انا يا عم حساب البيبسى عليكم
وانا حاحاسب على الشاليموة
------
اسئوستى اتبرعت تسحبنى معاها كدة توفيرا للنفقات
يعنى احنا الاتنين حنقف عليك
بحساب راس واحدة
وحنشرب انا وهى من شاليموة واحد يا سيدى ولا تكلف نفسك
-------
طلب اخير
ممكن اجيب معايا الجو بتاعى؟؟
دة طيب اوى ومش حيكلفك حاجة
طلب اخير تانى
ممكن الجو بتاعى يجيب معاه اخته؟؟
انا واهم واوساا حنبقا فى شاليموة واحد
طلب تالت اخير
ممكن اجيب اخويا عشان يعلق اخت الجو بتاعى ونشرب احنا الخمسة من شاليموة واحد؟؟
طلب رابع اخير
ممكن اعزم صاحب اخويا كمان وانت تبقا تحاسب لة على الشاليموة؟؟
طلب خامس اخير
ممن بقا اعزم بابا و ماما وتيتا والخالة بالسعودية والعمة باسكندرية واولاد العم بطلخا وبنات الخالة بطنطا؟؟؟
----
والنعمة كلك كرم يا مزاجوو انا عارفة
حيدعولك يا عم واللة
منتحرموش منك يا ابو الزووق
وسلام بقا عشان ألحق ألملك شوية عيال من عند الجيران ييجوا معانا
واتوصى باللحمة احيات ابوك أشيخ
وسلطة الطحينة
تشااااااو

tota يقول...

مزاجو الرايق

اه انا معاكو طبعا واعمل حسابك مكانى جنبك علشان لو شوفتك بتاكل حاجة كده ولا كده امنعك على طول هضحى واكل اى اكل علشان صحتك
انت عارف غلاوتك عندى
فى الخيم الرمضانية بتاعة دار الاوبرا
وفى خيمة رمضان بتاعة موفنبيك
وفى الازهر بارك
وفى بقى مطاعم كتييير
تحياتى

karakib يقول...

فكره حلوه
انا معاكم فيها
انتوك

الأميره أوسه يقول...

مزاجو أكتشف أن الموضوع كبير
وشهروزه هاتجيب مصر كلها معاها
فطفش
يا عم مزاجو مش تخاف
الموضوع هايكلفك بس شوف بقا الدعوات والثوابات اللى هتكون من نصيبك
طول عمرك قلبك كبيررررررررررررررر

غير معرف يقول...

صباح الخير يا عم مزاجنج
معاك يا معلم
انا حاجي بفلوس بس هناك المحفظه حتكون وقعت وانتم عليكم الباقي
ينفع اليوم ده ينضم ليه مدوني مكتوب
ايميلي
arabforever2004@yahoo.com
والمدونه
http://www.maktoobblog.com/arabforever2004?all=1

Adel يقول...

layal
عساكي من عوادة وشايج والإجهوة علينا بس انت شرفينا حياج

Adel يقول...

LAMIA MAHMOUD
وانت طيبه

Adel يقول...

GayofSun
كل عام و إنت بألف بخير يا جميل
وبالنوسبة لتيكت الطيار ممكن ذهاب وما فيش اياب ايش رايك انت ؟!
ههههه

Adel يقول...

Aoossa
يا ريت يا ضانايا كان ينفع تسنكُح كنت اول واحد ها تسنكح
وبعدين هو ما يحلاش الا بالسفلئة ؟؟؟
عرفتوا بقى الشوباب بتهرب منكم ليه
يا صنف سنا.....كحلي زي المرحوم النابلسي
وللاسف العشين جنيه بتوعك على خماشر مني كمان ما يكفوش النفر بتاعك انت وشهاريزوواما بالنوسبة برضه لموضوع السجاير
فانا عريان باشا ملط
وباشيل دخاني فرط
والشاي والقهوة مضرين فبلاش منهم ... مستنيكي تدفعي فلوس الرحلة يللا

Adel يقول...

ام العيال
كل سنه و انت طيبه
شفت هو ده الخير الي انا بقول عليه .. وده الشر اللي انت عاوزة تعمليه تجيبي الراجل والعيال في الأزهر بارك في ستديو مصر اللي قدام القلعه والنبي لو قلعت ميت ما قلعت ولا حياة لمن تنادي مش منكن نروح هناك
ام العيال
جر رجل فعلاً
كابيش =؟؟؟؟؟

Adel يقول...

admelmasry
نعمين
صباح اللي بتغني ....... صباح الفل
اصطباحتو عسل يا برنس بامر الله
شغال يا باشا والليلة مش هاتكمل الا بيك
راجل دكتور محترم زيك لازم نتباهى بيه ...
سؤال خبيث تعرف تقول الدكتوراه بتاعتك دلوقتي واحنا صايمين ؟

Adel يقول...

شهاريزو
شكلك فهمتيني غلط بالجامد ههههه
وانت وأسئوستك ما يكفيكوش العشين جنية المضروبة اللي مع البت دي
وتشربوا من شاليموه واحد ولا تشربوا من الترعه الحساب حساب
ولسوء حظكم احنا في رمضان فمفيش أي مماينة على اساس انكم مزز يعني لا انا صايم وها مشيها بحد السيف اللي هايدفع راح يقعد واللي ما يدفعش يبعد
------
انا بغير عليكي اواي أزاي تقولي كده ؟
وبالنوسبة لموضوع اخته نشوفه بعض الشهر الفضيل
وكده طبعا اخوكي ما لوش مكان لان اخت المز بتاعك هاتخصني
وصاحب اخوكي ده شقيقة برضه ؟
بابا وماما وتيتة وجدو وكل العيلة اكيد كلهم يا حبيبتي يكونوا موجودين ولازم اعزمهم هو انت صدقتي ان انا ممكن اهاودك ونهرب ونتجوز من وراهم ؟؟؟؟؟؟؟ لالالا لازم يتعزموا ويفرحوا معانا ليه بس خلتيني اعترف باللي كنا هانعمله .؟؟؟؟؟؟
ليكي طلبات تانيه ؟؟؟؟؟ أأمري
-------
ربنا يخليكي ويخلي لنا جيرانك وعيالهم بس لحمة ايه وسلطة طحينة ايه هو انت لسه عشمانه في الخروجه دا لو ابوكي قرا الكلام ده هايطحنك قبل ما يفكر ههههههه و تشااااااو

Adel يقول...

tota
توتة حياتي واجمل توتا على شجرة عمري ... (تخاريف صيام وربنا هههههه)
شفتي انت خايفة على من الاكل ازاي وعاوزة تاكلي اكلي روحي منك لله
واضح ان الكل خد الموضوع بتهريج شوفوا حد غير يعمل الدعوة دي

Adel يقول...

karakib
شكراً يا انتوك أفندي
وكل عام وانت اخر انسجام

Adel يقول...

Aoossa
ولا يهمك انا ناوية لها على نايبة قد دماغها والصبر حلو خليها تجيب معاها اللي تجيبه مرحبا بهم جميعاً

ما تخافيش على

Adel يقول...

ROMIL
صباح الجمال ...ولا يهمك تعالى بس وما لكش دعوه
بس انت عرفت المكان فين ولا ابقى اوصفه لك ؟
ما تنساش تيجي مستنينك

بس أكيد مش فالصحراء يا تعلب الصحراء هههههههههههه

غير معرف يقول...

مزااااجوو
اسئوستى

امممممممم
اتفقتوا عليا شكلكم كدة...صح؟؟
برضووو حاعزم الناس
ويا مزاجوو يا البى انت الكسبان فى اللاخر كما قالت اسئوستى رضى اللة عنها
حتلم دعوات على قفانا اد جبل المقطم


ويجعل بيت المحسنين عمااار
وهنيالك يا فاعل الخيررر
وكل سنة وانتوا طيبيبن
ما تيجوا تفطروا معايا النهاردة؟؟

Adel يقول...

شهروزة
يحنن ......

R@niayusuf يقول...

مزانجنجى باشا
ايه الدعوة الحلوة دى ؟
أنا بضم صوتى لأم العيال علشان العيال عندى بيحبو الأزهر بارك جدا

بس ايه الكلام اللى يخض دة ايه النظام الانجليزى و كل واحد يحاسب على أكله و الحاجات الغريبة دى ؟ !!
ما انت عارف البير و غطاه دة إذا كان له غطا

انت مش لسة معدى عليا و عرفت اللى فيها ؟

أنا بقول نقضيها فول و زى بعضه خليه عليا أصل أنا قبل الفلوس ماتطير كنت مشتريه 2 كيلو فول تدميس
أدميسلكم ربع كيلو كفاية ؟

هههههههههههههههه

كل سنة و انت بصحة و سلامة

Adel يقول...

رانية
كل سنة وانت طيبة واضح ان انت اعصابك جامدة ههههههه عاوزة تعزمي الجرمأ ده دول ناس ياكلوا الزلط يا ماما والمهم الشوز اللي اشترتوه اخباره ايه اوعي يكون انقطع وكل سنة وانت والعيال وابوهم بالف خير

غير معرف يقول...

كل عام وانتم بخير

الدعوة عامة للمدونين فقط ام لعائلاتهم :)

أُكتب بالرصاص يقول...

يا عم عادل

الغايب مالوش نايب والا ايه ؟
لا ..
احنا وكلبوزة وجدو
وبقية الاخوة المغتربين
ينبعت لنا بالبريد السريع المشروبات والقطايف

او تبعتوا لنا تذاكر نيجي نحضر الاجتماع ونرجع
ويجعله عامر

Adel يقول...

nirfana
والله هو للامورات ياريت يبقى بدون عائلاتهم انما للي شكلهم ربنا يسامحنا بقى لازم تجيب معاها حد كبير يحوشها عننا هههههههه اكيد يا نيرفانا هي للجميع والله بدون تهريج وكان نفسي نعمله يوم نلتقي فيه لاننا تحاببنا فالله وتواصلنا بدون ما نعرف بعض ... وتبقى جميلة جدا لو اتقابلنا ولا ايه رايك انت ؟

Adel يقول...

أُكتب بالرصاص
تمور صباح الفل انا عارف انك كان نفسك تيجي وتجيب معاك المدام والامورة لكن معلش العزومة دي للشوباب العزاب وبيني وبينك يا بخت من لبس دماغين في الحيطة ههههههههه والله يا تامر رمضان ما بيحلى بعد الفطار الا باللمة والاحباب وكان نفسي والله اعلم بما فالنفوس اني اشوفك في اي وقت مش رمضان بس ... لكن ربنا يرجعك انت وجدو بالسلامة اما بالنوسبة لكلابيظو فخليها بعيد علشان نعرف ندردع لنا لقمة كل سنة وانت والعائلة بخير وياريت اميل صغنون منك تطمني لان شكل موضوعي اتفلسع مع الناس اياهم ....تحياتي

3rby يقول...

جري ايه يا رجالة:)
انتو قلبتوها هزار ليه بس

بجد ممكن نتقابل....فيه مائدة رحمن بس محترمة في بير السلم بتاع العمارة اللي جامبينا
واللي مش عاوز يفطر في البير....ممكن يسند علي سوره من بره:)

لا بجد...خليه يوم اجازه وفمكان حلو كده

ممكن نتقابل فالحسين في اي يوم جمعه او خميس

أحمد يقول...

طيب الاخوة المسيحين او الكفار اللى مش بيفطروا و لا بيصوموا اساسا مش مهم و لا ايه ؟؟

Adel يقول...

3rby
أعتبر ده وعد ؟

Adel يقول...

أحمد
ايه اللي جاب سيرة الكفار دلوقتي هو انت واقع من فيلم فجر الاسلام ولا ايه ؟
سؤال بريء ؟؟؟؟؟

3rby يقول...

كلام رجالة

Adel يقول...

اشطة يا عربي وما تنساش تجيب معاك منجي

بجد انا فرحان بيكم جدا وارجو ان تبلغ بابا تحياتي