الثلاثاء، سبتمبر ٢٦، ٢٠٠٦

بحبكم كلكم

أجمل شيء فالوجود ..وجود صديق

أولاً كل سنة وانتم جميعاً طيبين ..من كل قلبي ...وفعلا انتم كلكم طيبين

وطيبين هنا أنا أعنيها بمعنى الطيبة والحب والتسامح

أقولكم ليه قلت كده بجد أنا حسيت إن أنا بقى لي عزوة جميلة وصحبة حميمة

أمس في الليل جاءتني مكالمة وما كنت لأحلم بها ولا أفكر فيها بهذه الحميمة

ولا الأخوة الخالصة ف الله وهي مكالمة تهنئة بمناسبة رمضان

وكانت من الفنان الحساس الرقيق أخويا وأخوكم اللي افتقدناه جميعاً من فترة وانحرمنا من كتاباته وتعليقاته بسبب انشغاله بزوجته وأولاده لأنهم كانوا عنده في محل عمله في البلد التي يعمل بها وهما تركوه الآن للمدارس هنا في مصر

وهو الفنان الرقيق الأستاذ محمد (زبادي في الخلاط )

وفعلاً هو أسعدني جداً جداً بهذه المكالمة

والتي طالت بجد لدرجة إني أشفقت عليه من تكلفة المكالمة وطلبت منه أكثر من مرة إنه ينهي المكالمة ونتكلم على النت لكنه بمنتهى الكرم والجدعنه أصر إنه يتكلم وفعلاً تكلم كثيراً وأسعدني أكثر إنه كلف نفسه عناء البحث عن رقم تليفوني وكلمني بجد أنا من هنا أحب اشكره جداً من كل قلبي وأنا بأقول الكلام ده علشان تعرفوا جميعاً إن إحنا بجد بقينا أهل و عيلة واللي بيننا هنا مش مجرد كلام وكتابة إنما حب وحب صااااافي جداً ولوجه الله فالأول وفا لأخر ولن أنسى للأخ الجميل الرائع

تامر (بأضرب بالرصاص )

لما اتعمل هاك لجهازي انه أول من كلف خاطره وإتصل بي في البيت ليسأل عن صحة خبر وفاتي وكمان كلابيظو وتمر حنة وكتير لأني مش عاوز أنسى حد بس بجد بجد مش عارف لو الأيام أبعدتني عنكم يا أحب الناس وأعز الناس ممكن تكون الحياة شكلها إيه بدون حبكم ؟؟؟والله العظيم والله العظيم بحبكم كلكم

وشكرا يا محمد وشكرا يا تامر وشكرا كلكم بجد انتم حسستوني إن أنا لي عيلة كبيرة وقريبة من قلبي

بحبكم كلكم

هناك ٣٦ تعليقًا:

Racha Khoury يقول...

ازيك يا استاذ مزاجنجي..كل سنة وانت طيب ويا رب دايما في صحة كويسة..ممكن ازيد عدد محبينك واحد:)دي اول مرة ادخل مدونتك وحتابع كتباتك على طول يا طيب

يا رب مكونش طولت عليك


سلام

ام العيال يقول...

احنا اكتر من عيله
و انت كبير العيله دي يا مزاجو
انا من ساعة ما ابتديت ادون و انا حاسه انو في حاجه صح
و بحس بسلام نفسي و داخلي وانا بكتب او بقرأ الى حد من عائله المدونين المحترمه يا رب العيله تكبر

سلام بقه
العيال بيسلم عليك يا عمو

غير معرف يقول...

مزااجوو
طيب بس بقا احسن والنعمة حاعيط بجد


بص ؟؟
لما تيجى ترشقنا فى قلبك الصغنون دة
اعمل حسابى فى الحتة اللى فى الشمال
على باب الاورطى علشان يعنى
اصلى باحب اتحكم فى خلق اللة
يبقا بقا اتحكم فى اللى دخل واللى خارج وكدة

انت عارف
اختك استغلالية
وبدل الايجار والمفروش زكدة
والنبى يا شيخ تعمله ليا تمليك

-------
شوف يا عدول
هنا وللة الحمد محدش عاوز من حد حاجة
ولا بيدور على مصلحة
يعنى كله بيحب بعضه لوجة اللة تعالى
ودى اجمل حاجة تحسها فى البلوجرز

مفيش واحدة بتغير من واحدة تانية علشان هى اجمل ولا احسن ولا ارق منها
نوووووو
انا مثلا باغير لما بالاقى مقال حلو اوى عند اى حد
بانكش فى راسى واسن سنانى علشان افقعكم واحد حلو كدة كله نكد ورغى من التماخيخ الجوانية
هى دى كل الغيرة اللى بيننا وبسسسسسسس

ربنا يديك الصحة كدة
وانا عن نفسى
بابقا مبسوطة وانا عندك
فى الفسحاية بتاعتك دى

كل سنة وانت طيوووب وحبوووب اكتر ما انت دلوقتى

غير معرف يقول...

Rasha
اهلا بيكي ومستنيكي وطولي يا ستي براحتك بيتك ومطرحك

Adel يقول...

أم العيال
مرحبا بك وباولادك بس مش انا كبير العيلة ربنا يخلي لنا جدو وما يحرمناش منه ولو انه مطنشنا شويتين لكن برضه هو الكبير سناً ومقاماً وكلنا هنا واحد مفيش لا كبير ولا صغير كلنا احباء وبس وعلى رأي المثل لولا عيالك كنا عزمناكي كل يوم سلمي لي عليهم وحياة ابوكي هههههههههههههه

Adel يقول...

شهروزة الجميلة العسولة وانا اقدر اخليكي تعيطي دموعك غالية حوشي دموعك يا امال واما بالنوسبة للرشق في قلبي فاللاسف انا قلبي ما ينفعش للسكنة لانه بعيد عنك وعن السامعين قلبي مستهلك لكن لما اعمل عملية القلب المفتوح يبقى مرحبا بك وكمان هايبقى طراوة
واما بالنوسبة لموضوع الغيرة فصعب انك تغيري لانك قمر خلقة مين هايجيب جمالك حتة كدب لرفع معنوياتك وبجد بحبكم كلكم وربنا يديم المعروف

tota يقول...

عم المزاج العالى
انت عارف كويس قوى انت محبوب عندنا كلنا مش بس اتنين مدونين بس يمكن كتير منهم مش بيعرف يوصلك بطريقة مباشرة لكن كلهم بيعرفو بكتابتهم يعبرو عن حبهم

وزى ما قالت شهروزة العلاقة الانسانية اللى مفيهاش مصالح اقوى
ومش معنى انى مفيش مقابلات بين الناس معناه ان مفيش ود او حب بالعكس فى وكمان اقوى

عرفت بقى ولا نقول تانى
تحياتى

ام العيال يقول...

دي كومبليمو
مجامله يعني
و ايه بس الي انت سايبهالي تعليق على البوست الاخير ؟؟؟؟

LAMIA MAHMOUD يقول...

صبح الجمال
هاك اية وخبر وفاة اية بعد الشر عليك
انشاء الله اللي يكرهوك مين وفين الكلام ده واللهي ما عرفت حاجة
عموما عودون احمد

غير معرف يقول...

كل سنة ،وانت طيب يا عادل

لا تتخيل يا عادل أد أية حسيت بعد المكالمة أني باعرفك من زمان .. والجميل في الموضوع وجود معارف مشتركين
لكن حبيت أقول مش ليك وبس لأ..لكن لكل أحبابك هنا أن المزجانجي دة جميل قوي من جوة وطيب قوي
أعتز بصداقتك يا عم عادل .. تحياتي

... يقول...

كل سنة وانت طيب يا استاذ عادل
ورمضان كريم
معلش مستعجلة الطبيخ عالنار

غير معرف يقول...

مزااجووو
ميغسى يا باشا على المجاملة
ورفع المعنوياات
وربنا يجعلك من رافعى معنويات الشعب الغلبان

محمد البرلسى يقول...

انا واحد مدون جديد اعجبةبك وبمدونتك لانك انسا ن محترميا مز اجووووو
محمد البر لسى
alprolis2006.blogspot.com/

We2am يقول...

kol sana w enta tayeb ya mzagak el3ale..bas asl e7na ma3nash nemret el tlefon..enta m7'beha b2a ..ne3mel eh ya3ne fek?..:D

ROMIL يقول...

أزيك يا مزاجنجي أنا عملت اللي أنت قولتلي عليه ولا نسيت عايزك تسيح ليا في عالم البلوجاريه
وفقك الله يا بطل

Adel يقول...

ام العيال
ازي جنابك لا كومبيلمو ولا اي حاجة وانا خطفت رجلي لغاية حداكم وشرحت لك الأصة انا باقول بس اقصد بيها انه لا يمكنني ان اعلق اكتر من الحلاوة الموجودة فبس خلاص

Adel يقول...

tota
احلى وردة في اجمل بساتين وزارة الزراعه اللي فالدقي اللي بعد اعلان نوكيا وانت نازلة من على كوبري اكتوبر .... اشكر لك رقة مشاعرك وعارف والله ان احنا اكتر من اخوات وده من دواعي سروري وسعادتي وشكرا ليكي يا قمر وان شاء الله هاقولك على موعد الافطار ومكانه في اقرب تايم باي بقة ههههههههههه

Adel يقول...

LAMIA MAHMOUD
ده موضوع قديم من كام اسبوع كده وربنا يسهل لمااوصل لاميلك هاعمله لك في ايميل وانت هاتعرفي الموضوع كله ولك تحياتي وانا فرحان جدا انك انفكت عقدة لسانك وكتبتي تعليق متغذي هههههههههههه

Adel يقول...

zabady
تفتكر يابو حميد بعد ما انت اتصلت بي ممكن انا اكون حتى في نص جدعنتك والله انت اللي فنان بجد واصيل بجد وحبيبي فالله ولله بجد ربنا يديم المعروف والمحبة وكل سنة وانت جميل وطيب ومطمئن على مالك وعيالك وكل ما لك اللهم امين

Adel يقول...

حــــــلــم
كل سنة وانت طيبة بس المهم انت طابخة ايه ؟؟؟؟؟

Adel يقول...

شهروزة
هو انت ناقص رفع معنويات يا بشا انت اللي ترفع معنويات جيش ربنا يخليكي لنا هههههههه

Adel يقول...

القادم من الريف
يا ت مرحبا بك وشي لله يا سيد وشرفت وانست بيتك ومطرحك واحنا اللي ضيوف عليك

Adel يقول...

we2am
kol sana we entee be2lf 7'er we sa3da yarab 3ala tool we yasette telphonaty ahe ama ashof hatetesle walla kalam lol 0107998322 c phone
3037802 home
waiting for u r call

Adel يقول...

محمود الحصري
حودة انا بقالي كام يوم عند والدتي وللاسف ما عرفتش اشرد لك لكن اصبر بقى واستلقى وعدك التشريد جاي جاي
ههههههههههههه ربنا يكفينا ويكفيك شر الفضايح ههههههههههههه

LAMIA MAHMOUD يقول...

الايميل يا سيدي
lmy20_incomplete@hotmail.com
مع انك كنت حتلاقيه في البروفيل
واية عرض ارقام التليفونات اللي انت عامله ده وبالنسبة للتعليق المتغذي فده لزوم رمضان كل حاجة بتبقى متغذية في رمضان زي ما انت فاهم حتيجي على التعليقات
وبعدين ما يغركش انا الرغي معنديش اكتر منه

Adel يقول...

ليمو وبخباثة كده بيني وبينك وما تقوليش لاي حد انا بس باحاول احرج وئام اصلها بتقول لو لي ارقام تليفون كانت اتصلت طيب اهم لما نشوف فتحة الصدر والفنجرة اللي على الفاضي دي ههههههههههههومن ناحية الرغي فانا اشك لكن انت جارتي وقدري بقى ههههههههه

تمر حنه يقول...

و انا كمان بحبكم كلكم
مش عارفة اية حالة الحب اللى أنا فيها دى
بحب مزاجنجى و كلبوزة و شهروزة و ابيتاف و بعدك على بالى و شوقير و شهرزاد و اوسه و مرمر و توته و زبادى و بتاع الرصاص و الغريب القريب و لميا و التايه و الرايق و خالد جرار و مى تو وقلم جاف و مصر اكتب ليكى رسايل و أزأوزة و ام العيال و فتحى و باك بوون و الساحر و عمرو حاول تفتكرنى و دعاء و نو لاف نو لايف حتى الولا الجاى أوف سن بحبه لأ و المصيبة الولا أدم الغلس برضه بحبه
و انت يا واد يا مزاجو بتوحشنى
رمضان حقيقى كريم أوى -

Adel يقول...

تمر حنه
بجد كان ناقص تقولي بقى والعريس والعروسة وانا وانت ههههههههههههههههه

LAMIA MAHMOUD يقول...

هي البت وئام جت سالتني اتصل بمزاجنجي ولا انتي اية رايك وانا قلتلها جو اون
بس الا هي لما تتصل تقول تكلم مين

وبالنسبة للرغي صدقني ده انا اروبة واعجبك
وبعدين ما قلتليش في انهون حتة في جسر السويس بدل ما افضل الف عشان اشوف النور جي منين بالظبط
وبعدين ده حتى رقم البيت مش في جسر السويس خالص

Adel يقول...

LAMIA MAHMOUD
يا باشا شكرا على الثئة الغالية دي وقولي لها تتصل على البيت ولا يهمها عادي ولو المدام ردت عليها تقول لها انها اختي بس كانت مهاجرة للبرازيل هههههههه وبعدين يا جماعة يا مقرئنجية انا والله اسمي عادل بك خميس عادي تقول ابيه عادل وبعدين يا فالحة يا ام مخ نيور انت شكلك ما قرتيش التعليق الي انا سايبه لك انا قلت لك تعالي جنب نعمة اللي في منشية التحرير وصفري لي
صح كل سنة وانت طيبة

Adel يقول...

كبير عائلات هباظه
مرحبا بك اه فعلا انا واحد هكر دخل لعب فالجهاز ونزل لي نعي وحركات واطية كده انما انا لسه عايش ولو انت ليك في المظاهرات وبتنضرب يبقى احنا نعرف بعض واكيد اتقابلنا في وسط البلد لكن بوكس ما اظنش لاني باتاخد في عربيات ملاكي ههههههههههههههه

تمر حنه يقول...

طب و العريس و العروسة و أنا و انت و سمعنى أحلى سلام على طول الزماااان و شووووووبش

Adel يقول...

تمر حنه
تسلمي يا اوختشي عقبال طهور الواد رحمى والبت حربية ولادك ههههههههه أأعدي بالعافية بقى

LAMIA MAHMOUD يقول...

تعالالي هنا
رحت قريت التعليق اربع مرات مفيش اي ذكر لمكان سكنك
انت بتضحك عليا

Adel يقول...

LAMIA MAHMOUD
بصي يا ستي انا ساكن في ش وادي النيل ما بين المهندسين وميت عقبة وبيت العيلة في منشية التحرير بس لو هاتعدي ابقى جيبي معاكي كيسين فاكهه مستنينك وللعلم ما عندناش لا قطط ولا حد بيحب القطط

أُكتب بالرصاص يقول...

عادل
ايه يا اعم التسييح ده !!!

ده واجب طبعا ، بس تعرف لما اتصلت بك كان بدري قوي ، ولما لم اجدك، زاد قلقي، ولما سمعت في الخلفية صوت قرآن .. قلت ..يبقى الخبر صحيح....طيب ... أسأل عليه ازاي بقى!!! وبيقت مش عارف أقول حاجة..
أقول لهم أكلم عادل لو سمحتِ ، والا أقول لهم البقاء لله ..
ايه الورطة دي..
هوا..ممكن ...فين أ ..
عادل .... فين ؟

وحمدت الله لما قالو لي.. عند والدته ..
يا خي الحمد لله على سلامتك
وإن شاء الله أخر الاحزان
:)